- tegyél meg mindent érte -

ElőkéSzülés

ElőkéSzülés

Kendőzetlenül a Női Ciklusról

Nekem sikerült, most rajtad a sor!

2018. február 09. - FRK

Átlag 25-27 napos volt a ciklusom, sajnos zömében az alsó határon mozgott. Éreztem, hogy ez így nem jó és tennem kell valamit! Teljesen őszintén leírom most Nektek, hogy minek köszönhető a változás és az, hogy tegnap megélhettem az első 28 napos ciklusomat. 

cilklus.jpg

Azért is jó, hogy leírom Nektek, mert úgy gondolom, ez nem egy betarthatatlan módszer, amit ne lehetne kipróbálni a változás érdekében. Nálam bevált és szívesen megosztom, hogy mi a "titkom"! :) Nem hiszek abban, hogy létezik egy csodaszer a rendszertelen ciklus helyreállítására. Csupán abban tudok bízni, amit magamon is tapasztalok, hogy több praktika együttes hatása ez és még az sem kizárt, hogy másnál épp egy másik kombináció hozza meg a kívánt eredményt. Olvassátok el, hogy mi az a 4 tanács, amivel nekem sikerült elérnem a célom, azonkívül, hogy egészséges ételeket fogyasztok és több folyadékot iszom!

Alvás

alvas_1.jpg

Mivel az alvás fontos szerepet játszik a rendszeres ciklus kialakulásában, ezért gondoltam ezt is beleveszem. Anno 2-3 környékén feküdtem le, igen hajnalban. Manapság 23:00 vagy 0:00 és ezzel nemcsak testileg történtek változások, de lelkileg is sokkal kiegyensúlyozottabb lettem. Higadtabban hozok meg döntéseket, mert ki vagyok pihenve és ügyelek arra, hogy jókor feküdjek le. A természetgyógyászom, Opál Róbert is említette nekem, hogy az odáig rendben van, hogy 8 órákat alszok, de nem mindegy, hogy mikor. Hisz a szerveinknek is megvan a maga bioritmusa, így ha nem jókor, hanem később fekszünk le, akkor az hormonálisan is megborítja a szervezetet. Kihat mindenre, ezáltal a ciklusunkra is. Érdemes ezt is kipróbálnod, hogy jókor fekszel le, ha eddig nem tetted és elegendőt alszol. Tapasztaltad ki, hogy Neked mi a legmegfelelőbb! 

Cickafarkfű tea

cickafarkfu.jpg

Nos igen, erről korábban írtam már Nektek, hogy reggeli előtt két héten át meg kell inni egy csészével a cickafarkfű teát. De tudjátok, minden csoda 3 napig tart. Szóval nekem nehezemre esik betartani a 2 hetes folyamatos teázást, és erre sajnos nincs mentségem. Egyedül én tehetek erről, ez szimplán lustaság. Túl azon meg nem is finom, pedig szeretek teázni és a gyógyteákat is szívesen fogyasztom, de ez az íz valahogy nem jön be nekem. Erre persze joggal kérdezhetitek, hogy: "Ha lusta vagyok ezen a téren, akkor hogy fogom végigcsinálni a Gyuri bácsi féle babaváró programot?" Az más lesz, ott valahogy komolyabb a cél a baba miatt és a férjemmel együtt fogjuk iszogatni, ami egyfajta új rutin lesz az életünkben. A cickafarknál nem tudtam valahogy ezt betartani, nem volt elég nagy a motivációm. Lehet nem gondoltam bele eléggé, hogy milyen következményei lehetnek hosszútávon egy rendszertelen ciklusnak. Mindenesetre éreztem a pozitív hatását, ezért, ha épp eszembe jutott, akkor ittam belőle. Megjegyzem ez se mindig reggel volt. Na jóóó, ez már fájóan őszinte. :P Szóval éreztem a javulást, a hosszabbodó ciklust és a PMS tüneteim enyhülését. 

Olívaolaj

olivaolaj.jpg

Az, hogy tetszeni szeretnénk a férjünknek/párunknak, na meg persze magunknak is, úgy gondolom alap. Baromira zavart, hogy az utóbbi két évben olyan voltam mensi előtt, mint egy tinédzser, aki a pattanásai miatt nem megy ki az utcára, nem selfizik és bánatában a szobájába zárkózva Justin Biebert bömböltet. A masszőröm azt javasolta, hogy használjam az olívaolajat, mert gyönyörű lett tőle a bőröm minden egyes alkalommal, amikor azt kente az arcomra. Nekem normál bőrtípusom van, ezt is fontos tudni, mert amit most írok nem biztos, hogy mindenkinek jó tanács. Például alapból zsíros bőrüeknek nem is javaslom, hogy olajjal kenjék be magukat. Én minden nap úgy kezdtem a reggelt, hogy olívaolajjal átmasszíroztam az arcomat. Ezáltal nemcsak az olaj fejtette ki a hatását a bőrömön, hanem még a masszázs vérpezsdítő, élénkítő hatása is javított rajta. Maximálisan bevált és olyan szép lett az arcom, hogy még a természetgyógyászom is szóvá tette. Férfi és mégis észrevette! Értitek ezt?... :D

Jóga

yoga.jpg

Eléggé stresszes időszakomat éltem mostanság, sok változó volt az életemben, így a legjobbkor csöppentem bele a jógázásba. Korábban jógáztam már, sőt az irodában is szerettem munka után levezetni az aznapi hajtást, de nem jártam el, pedig a közösség erejét azt személyesen kell átélni. Egész más hangulata van, persze olykor egyedül is jó, ám a legjobb csapatban. Fantasztikus a mesterem, Kovács Gyöngyi, aki a megálmodója, alapítója a Naliní Női Jógának. Szülésfelkészítő dúlaként dolgozott évekig, tevékenységeit holnap reggelig sorolhatnám, majd erre is kitérek később, rengeteget képezte magát az évek során és mostanra olyan szinten ismeri a női testet, hogy szívom magamba azt a tudást, amit nála tanulok. Bizony, most már tanulok, már tanfolyamra járok és nem csak jógázgatok. Ez fontos nekem azért is, hogy minél hitelesebben adhassam át Nektek én is a tudást. Nagyon élvezem és azért is meséltem ezt el Nektek, mert a jógázásnak is van számos előnye, többek között az, hogy képes beállítani a ciklust. Több lány is beszélte a teremben, hogy azóta állt helyre a ciklusa, amióta jógázik. Ha ők ezt mesélik, én meg tapasztalom is jelenleg, akkor lehet benne valami. Én hiszek benne! 

Ebben a hónapban az InterYOU menüpontban Kovács Gyöngyi Nalíni lesz a vendégem, de még az sem kizárt, hogy ezúttal videós interjú fog készülni. Örülnétek neki? :)

A bejegyzés trackback címe:

https://elokeszules.blog.hu/api/trackback/id/tr7613648756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása