Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

- tegyél meg mindent érte -

ElőkéSzülés

ElőkéSzülés

Miért segít a jóga a fogantatásban?

2018. szeptember 27. - FRK

Nos, nem azért kezdtem el, mert pár múltból hordozott sérelemmel akartam felszámolni. Szerencsére azokon már rég túl vagyok. Sokkal inkább az fogott meg, hogy egy nyílt nap alkalmával kipróbáltam a női jógát és lenyűgözött, hogy Kovács Gyöngyi, aki tartotta, mennyire képben van a női szervezettel és fellobant bennem a tudásvágy, hogy igen, ez kell nekem ahhoz, hogy megismerjem még jobban a testem és annak jelzéseit, ezzel is felkészítve magamat a fogantatásra, a várandósságra. 

jogini.jpg

Lány, nő, feleség, kismama, édesanya...életünk folyamatosan változik és olykor mindez túl gyorsan történik. Egyik szakaszból hirtelen átlépünk a másikba, de ha még lassan is történik, a pozitív teszt láttán sok minden megváltozik a fejünkben, a testünkben egyaránt, onnantól felgyorsulnak az események és nekünk nőknek készen kell állnunk az egyik legcsodálatosabb utazásra, a várandósság teljes megélésére. Nagyon sok szakember jelzi mostanság, hogy túl sok a terhességi cukorbetegség, ami nem is a lelki, sokkal inkább a testi életmódhoz sorolható, a helytelen táplálkozás, helytelen életvitel hatására történik, mely már a fogantatás előtt figyelmet és fegyelmet igényel, pláne, ha meg kell lépned valamit ahhoz, hogy pozitív változás lépjen az életedbe. De ez más tészta...most inkább a lelki oldalról szeretnék mesélni és egy kicsit arról, hogy a jóga nemcsak abból áll, hogy spiritiszta emberek járnak oda és csak lélegzünk, meg mondhatni "unatkozunk" az órán. Persze, mint aerobic oktató én is tudom, hogy egy intenzív edzés és eközt azért nagy a különbség és aki eddigi élete során a pörgéshez szokott hozzá, annak valóban kissé furcsa, szokatlan és olykor ijesztő, hogy most csendben és önmagával kell foglalkoznia, ahol a lelke is ugyanannyira fontos része az órának, mint a teste. Itt nem nyomják el a gondolatokat, érzéseket hangos, dübörgő zenék. Itt meg kell hallanod a belső hangod, meg kell ismerned magad és ha már birtokában vagy a tudásnak és különbséget tudsz tenni a legapróbb testi jelzésekben, akkor hatalmas kincs van a tulajdonodban, a magabiztosságról nem beszélve. Ha egy nő ismeri a testét, akkor már alapból meg van áldva egy jó nagy adag önbizalommal és ezáltal nyugalommal, hogy jó úton jár. Mindemellett igencsak imponált, hogy itt a nő, olyan nők közt van, akik nem méregetik egymást, nem divatoznak, senki nem ciki. Elfogadjuk egymást olyannak amilyen, szépnek látjuk a lelkét és becsüljük az igyekezetét, hogy az életében így vagy úgy, de változást szeretne elérni. Mindenkire rá van bízva, hogy mennyire ássa mélyen bele magát a jógába, a filozófiába, a spiritualitásba vagy épp a vallási részébe. Hatalmas szabadság ez és mindeközben egy csodálatos női közösség születik, ahol életre szóló barátságok is köttetnek és érzed, hogy itt bármit meg tudsz beszélni, ki mersz mondani. Ugyanakkor magán az órán nem kell beszélned, ha csak magadban akarod megélni az érzelmi hullámaidat, akkor azt is megteheted. 

womanatpeace.jpg

Megéri hát belevágni! Elképesztő, hogy milyen össezetett a hormonális rendszer, maga a női szervezet milyen tökéletesen teszi a dolgát és sokan mennyire nem ismerik. Ha ebbe a kategóriába sorolod magad, most nem kell kétségbeesned, inkább légy magadra büszke, hogy már most teszel magadért azzal, hogy elolvasod a tapasztalatomat. Ami engem megfogott a női jógában az az, hogy mindig egy tematika köré épül fel az óra, ami lehet akár a női egészség és azonbelül a leghétköznapibb dolgok, mint a tanga viselése, a szőrtelenítés, a menstruációs ciklus és még sorolhatnám, vagy épp a szexualitás a témakör, amit jól körüljárva meglepeődsz magadon, hogy van még mit újítani a házaséletben/párkapcsolatban. Nagyon szeretem, hogy a gyakorlatokat célzottan, a témának megfelelően végezzük, tanuljuk és aztán otthon és a mindennapi életben nagyon sok hasznát véve alkalmazzuk is. Talán emlékszel, hogy korábban beszámoltam arról mennyire megijesztett a hematológus a vérvételi lelet után, hogy magas a prolaktinom és ezáltal fennáll a meddőség veszélye. Ugyan erős maradtam és nem hagytam magam befolyásolni, később aztán szakorvostól meg is tudtam, hogy felesleges is lett volna, hisz a legfontosabb részlet kimaradt, miszerint a menstruáció közeledtével egyébként is megnő a nők prolaktin szintje, így ez befolyásolta az eredményem. Mindenesetre örömmel jógáztam, mert tudtam, hogy olyan gyakorlatokat végzünk, ami támogatja a női egészséget, helyreteszi a hormonális rendszert és a szerveinket arra sarkallja, hogy a lehető legmegfelelőbben végezzék dolgukat. Így biztos voltam abban, hogy az egészséges életmód remek kiegészítőjével készítem fel a testem és a lelkem a fogantatásra, a befogadásra és mivel a méhünk és a petefészkeink többször is kiemelt szerepet kaptak az órán, így ez csak hab volt a tortán, mint pozitív megerősítés. Éreztem, hogy ezt minden nőnek meg kéne éreznie, tapasztalnia, ezért is osztottam meg Veletek az ezzel kapcsolatos élményeimet. Én azt hittem, hogy már kicsit sok Nektek ez a téma, de a csoportban lévő legutóbbi szavazás egyértelmű első helyezettjének a jógát szeretnétek méginkább megismerni, mint témakör, ezért októberben ismét forgatunk és hozok Nektek egy olyan videót, amiben gyakorlatokat is be fogunk mutatni. Mi már készülünk, öltözz majd kényelmes ruhába és élvezd, hogy beleáshatod magad abba a tudásba, amit én már átéltem. Ismerd meg a tested! 

Ha tetszett a cikk, akkor kövesd az oldalam, hisz még számos hasznos infóval készülök, ami segíthet a fogantatás felé vezető úton!

FRK

 

A bejegyzés trackback címe:

https://elokeszules.blog.hu/api/trackback/id/tr1114266763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása