- tegyél meg mindent érte -

ElőkéSzülés

ElőkéSzülés

Miért raknak ránk ekkora terhet?

2018. február 26. - FRK

Ki nem állhatom, amikor valaki okoskodik és meg akarja mondani, hogy mikor szüljek! Ismerős? Gondolom Te sem szereted... "Mikor lesz már párod?", "Mikor jön az esküvő?", Majd a megszokott sorrend után következik a "Mikor lesz már gyerek?" kérdés. Eddig az volt a baj, hogy még nincs tervben. Most előrébb hoztuk, most az a baj, hogy "Miért nem hozzuk még előrébb?", "Miért nem most azonnal?", "Ki tudja mikor jön össze..." Besokkaltam és már inkább hallgatok, mert sajnos ez a legjobb módszer, a BEZÁRKÓZÁS, pedig én nem ilyen vagyok! 

sad-woman.jpg

Teherként cipeljük, halljuk, ahogy mások elvárják tőlünk, hogy előhozakodjunk a jó hírrel. Persze ők mindent jobban tudnak! Más a jó tanács és más az, amikor valaki noszogat és már azért nem hívod fel, mert úgyis tudod, hogy ezzel fogja kezdeni. Nyáron szeretnénk elkezdeni a férjemmel, addig még nem érezzük itt az idejét. Készítjük magunkat testileg és lelkileg is. Ez nem egy kis feladat és nem lehet belőle kiszállni, hogy ok, nekem nem jön be a gyereknevelés. Ami alatt persze nem azt értem, hogy nem várjuk, mert már számos szituációt lejátszunk egy nap és mondhatni már itt van közöttünk. Szimplán csak azt szeretném ezzel kifejezni, hogy úgy érezzük, még nincs itt az ideje. Számos oka vannak annak, hogy miért hoztuk meg ÍGY ezt a döntést. Pénzügyi, testi-lelki, időjárásbeli...igen, mert én ugyan mindig azt mondtam, hogy a trópusokra kellett volna születnem, annyira imádom a nyarat, a globális felmelegedés óta más a véleményem. :/ Tavaly magamat is alig bírtam elviselni, minden tiszteletem a kismamáké, akik végigcsinálták, én úgy döntöttem, engem inkább télen fűtsön a baba. :) A másik kedvencem meg az, amikor ezt elmagyarázom és jönnek azzal, hogy olyan, hogy "Ideális lesz minden, olyan úgyse lesz!" Hát egyrészt köszi, másrészt én sem a kacsalábonforgó házamra gyűjtök és nem a fitness bajnokságra készülök a testi felkészülésemmel. De ez egy nagyon tág téma, amiről napokig el lehetne beszélgetni, mert, aki tudatosan szeretne felkészülni, az nem kapkodja el. Aki pedig nem így tesz/tett, azt vagy bántja a dolog és nem szeretné, hogy Te ezt jobban csináld, mert akkor neki még rosszabb lesz, vagy szimplán azt hiszi, hogy túlgondolod ezt az egész készülődést.

Szóval egy szó, mint száz, nem értem miért kell beleszólni másnak az életébe. Túl azon pedig, borzasztó lehet azoknak hallani ezt a kérdést folyton folyvást, akik meddőnek vannak diagnosztizálva és esetleg nem szeretnének erről nyíltan beszélni. Sosem tudhatjuk, hogy valaki miért halogatja, rájuk kell bízni. Majd ők tudják, majd ők érzik! 

romance-couple-dancing-in-love-sunset1.jpg

Persze tanácsot lehet adni és kaptam is olyat, amivel előrébb hoztuk a tervezett 2-3 év elé a babaprojectet, de az nem ugyanaz. Szerintem értitek mire gondolok, nem kell ezt túlragoznom. Szerencsére a családunk támogat minket és semennyire sem vagyunk általuk sürgetve. Per pillanat, és ezt lehet védekező mechanizmusnak is hívni, fel sem merül bennem, hogy ne jönne össze a baba. Mentálisan nem fogom magam gátolni. A szűrővizsgálati eredményeink jók lettek, úgy érzem nincs min aggódni és nem fogunk ráfeszülni. Egyszerűen csak hagyjuk, hogy megtörténjen. Kiélvezzük a pillanatot, aztán majd max. meglepődünk a két csíkos teszten, akkor, amikor annak lennie kell, az általunk választott megfelelő időben. 

Kellemes babavárást mindenkinek! Ne hagyjátok, hogy más által sürgetve legyetek! Nem másnak fogtok szülni, nem a külvilágnak, hanem Ti teremtitek meg a kis családotokat, ez lebegjen a szemetek előtt! 

Remélem tetszett a cikk! Ha érdekel, hogy mi hogyan készülünk, mit tartunk szem előtt, akkor kövessétek az ElőkéSzülés Facebook és Instagram oldalát! 

Farkasné R. Katalin 

A bejegyzés trackback címe:

https://elokeszules.blog.hu/api/trackback/id/tr8313644776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csobánka 2018.02.27. 15:41:50

Mindig is lesznek “okosabbak”, akik jobban tudják, és mindig is lesznek olyanok, akik “nem szándékosan” belénk gyalogolnak az irritáló kérdéseikkel, bosszantó megnyilvánulásaikkal. Kedvencem az aggodalomnak álcázott tudatlanság, amikor “azt mesélte valaki”, meg “valamelyik ismerősünknél is ez volt...” típusú sületlenségekkel próbálnak valami meggyőzőt előadni... vagy éppen a saját félelmeiket ránk vetítve riogatnak... igen, ez fárasztó, bosszantó, de az a helyzet, hogy az ilyen Kedves Jóakaróknak sosem lesz elég jó, amit a gyermekkel kapcsolatos leginkább kompetens személyek (anya, apa) tesznek, tennének. Nyilván gondjaik vannak a saját életükkel, ha nincs jobb dolguk, mint másoknak kéretlen tanácsot osztogatni. Engem még mindig megviselnek azok a helyzetek, mikor elmondom, mit-hogy szeretnék a gyerekvállalással kapcsolatban, és kapom az okosságokat, de már egyre jobban tudom kezelni. Nem valami képtelen rózsaszín álomból vettem az ötleteimet, vágyaimat, de ha abból vettem volna se lenne senkinek beleszólása, hogy mit miért szeretnék úgy, ahogy.
Mivel nagyon sokan csak felszínesen vagy sehogy sem foglalkoznak a gyerekvállalás témaköreivel (akkor sem, ha gyermeket akarnak), úgy gondolom, kritizálás helyett elismerés járna inkább azoknak, akik ténylegesen tesznek és tájékozódnak, úgyhogy hajrá Előkészülők! ;)
süti beállítások módosítása