- tegyél meg mindent érte -

ElőkéSzülés

ElőkéSzülés

Honnan tudom, hogy termékeny vagyok?

2018. január 02. - FRK

Egy applikációban sztárok mesélik el büszkén, hogy a ciklusuk során, havonta milyen érzéseik vannak és egyre menőbb téma ez a barátnők körében is. Tudjátok, írtam már korábban is, hogy az én oldalamon ez NEM TABU! Nem ciki arról beszélni, hogy nők vagyunk és ismerjük a testünket kivülről-belülről.

Voltak tüneteim, amik nem is nevezhetők tünetnek, szimplán a hormonális változásoknak volt köszönhető. Csak éppenséggel senki nem mondta és nem is tanították meg ennyire részletesen. Emlékszem milyen sokkoló érzés volt, mikor rádöbbentem a női test csodálatos működésére! Arra, hogy fantasztikus szervezetünk van, ami pontosan adja a jeleket és ezekből tanulva sok kérdésre választ kapunk. Ráadásul, ha kellően ismered a saját ciklusodat, akkor azt is tudod, hogy mikor mi az erősséged és hogyan tehetsz előnyre szert ezáltal. Erre majd lentebb kitérek később. 

kerdes.jpg

Volt persze az iskolában felvilágosító óra, de a legtöbben csak pironkodva, szemlesütve vagy épp nevetgélve ficeregtek a padban. Hogy felelni is kell belőle? Naaa azt már nem! "Anya, hívd fel a háziorvost, lázas vagyok." ürüggyel épp az volt a cél, hogy megússzam ezt a kínos pillanatot. Ez sikerült is, de nem ismertem huszonévesen a testem. Tiszta ciki, illetve nem az, mert tanulni sosem késő, de azért nem árt, ha az ember lánya ilyen korban már tudja, hogy mi, miért történik úgy, ahogy. Kb. szakiskolákban esik szó részletesen arról, hogy mi zajlik le egy nőben a ciklusa során. Vágjunk is bele:

homerseklet_merese.jpg

Hőmérséklet figyelése:

Reggel, amikor felébredsz az első dolgod az legyen, hogy megméred a testhőmérsékleted. Én nyelv alatt szoktam, mindig ugyanazon a ponton. Elég pontosan mutatja és mindig beírom az erre a célra vett naplómba. Digitálisat használok, nekem bevált. De csak a hőmérséklet figyelése nem elegendő ahhoz, hogy megállapítsuk mikor ovulálunk. Az mi?

Ovuláció: 

Magát a tüszőrepedést nevezik így. A petefészek havonta termel petesejteket, amik közül az egyik nagyobb lesz, mint a többi. Ez a petesejt, amikor kilöködik, azt nevezik tüszőrepedésnek, az az ovulációnak. Van olyan nő, aki ezt meg is érzi apró szúrások vagy egyoldali erős fájás kíséretében. Hozzátenném, hogy régebben, amikor még nem ismertem ilyen jól a testem, mint most, azt hittem, hogy bélgörcsöm van. Ezért is jó, ha pontosan tudjuk, hogy mikorra várható az ovuláció. No, meg persze a babát tervezők körében pláne fontos téma, hiszen az ovuláció létrejöttekor tud a petesejt megtermékenyülni. 24 óráig életképes, ebből csak 12 órán keresztül termékenyíthető meg. És ne felejtsük el azt a fontos tényt is, hogy a spermák a petevezetékben képesek 5 napig is életben maradni. Ezért téves az a gondolat, hogy a legelső és leggyorsabb sperma nyer. Sokan aggódnak feleslegesen a meddőség miatt, félrediagnosztizálják magukat azzal, hogy nem sikerült a baba mondjuk 3 hónapja. Holott lehet, hogy épp nem jó időszakban próbálkoztak. Ismerned kell a tested! És a párodnak sem árt, ha tudja ezeket! Vannak termékeny és terméketlen szakaszai is a ciklusodnak.

Visszatérve arra, hogy ez miképpen állapítható meg, írtam már a testhőmérséklet méréséről, de az nem elég. Nekem általában 36.1, ovuláció után pedig 36.3 és 36.5 között ingadozik. Viszont ahhoz, hogy tudd, mikor van ovulációd, párhuzamosan figyelned kell a méhnyak elhelyezkedését és a méhnyaknyákot. A nőgyógyászom megdícsért mikor említettem neki, hogy nem használunk fogamzásgátlót. Nincs is rá szükség, hiszen ha ismerem a testem, figyelem a jeleket és mindent pontosan betartok, akkor tudjuk, hogy mit, mikor lehet. Döbbenet, hogy milyen csodálatos a testünk! Erre ráismerve egyre büszkébb voltam arra, hogy nő vagyok!

A héten írok arról is részletesebben, hogy mi az a méhnyaknyák, hol található a méhnyak, és szó lesz arról is, hogy hogyan figyelheted meg a termékenység jeleit. Remélem várod a folytatást! ;) Ismerd meg a tested, hisz ezáltal egy különleges tudásra tehetsz szert.

FRK

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://elokeszules.blog.hu/api/trackback/id/tr8713544287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása