- tegyél meg mindent érte -

ElőkéSzülés

ElőkéSzülés

Eloszlatom a kérdőjeleket a fejekben!

2018. július 29. - FRK

Sziasztok ElőkéSzülők! 

Összeszedtem Nektek a múltkori LIVE videó kapcsán átbeszélt, általatok írt 10 kérdést és most írásban is választ kapnak azok, akik akkor lemaradtak vagy valamiért nem tudták nézni az adást. 

elokeszules_fb.jpg

1. Miért kell magzatvédő vitamint szedni és mikortól?

Sokan azt hiszik még mindig, hogy a magzatvédő vitamin segít hozzá a sikeres fogantatáshoz. Nos, ez csak annyiban lehetséges, ha nagyon egészségtelenül étkezel és örül a szervezet, hogy végre kap valami hasznos vitamint, illetve ásványianyagot, mert ne feledjük ilyenkor utóbbit is figyelembe kell venni. Ha nem ebbe a csoportba tartozol, akkor azért érdemes szedni, amiről a neve is árulkodik (magzatvédő), hogy megelőzd vele a fejlődési rendellenességek kialakulásának kockázatát. Értem ezalatt a nyílt gerinccel, illetve nyílt koponyával született eseteket is. Én is szedtem és szedem is a mai napig, mert nem hiszek abban, hogy egy nap pontosan bevinne bárki annyi vitamint és ásványianyagot, ami fedezi a saját és a babája szükségletét. Nem véletlen, hogy adott összetevőkből dupla annyi van a készítményben, mint a napi beviteli érték. Épp azért, hogy majdan a babád ne Tőled vegye el a hasznos vitaminokat, hanem neki is legyen saját tartaléka. De erről már írtam a 3 hónappal előtte c. cikkemben, amivel meg is válaszoltam, hogy a fogantatást megelőző 3 hónapban már érdemes szedni.

2. Nem vált be, mert 1 hónap szedése után sem jön a baba, ezért abbahagyom. 

Ezt az egyik csoporttag írta. Válaszoltam is neki, hogy nyugodtan szedje tovább, mert nem attól fog összejönni a baba. Ez csupán a fejlődési rendellenességek megelőzése miatt fontos. 

3. Melyiket válasszam?

Nos, erre több válasz is van. Semmiképp sem egy barátnő javaslatának kell hinned, hisz mindenki szervezete más és nem biztos, hogy ami neki bevált, az Neked is jó lesz. Persze egy próbát tehetsz és tulajdonképp bármelyik márkánál elmondható ez. Ki kell tapasztalnod, hogy melyik számodra a legjobb. Érdemes a neten megnézni az összetevőket, mert van olyan, ami allergént is tartalmaz. Illetve van, aki aszerint választ, hogy mit mutat a vérképe. Ha például sok folsav gyűlt össze a szervezetében, akkor neki nem szabad még bevinni, mert akkor már leterheli magát, ilyen esetben folátot tartalmazó terhesvitamint kell választania. A terhesvitamin és a magzatvédő vitamin ugyanaz, csak hol így, hol úgy írják le, de ez Téged ne zavarjon össze. 

4. Ha nem akarom szedni, akkor van B verzió?

Természetesen nem kötelező szedni, ez csak egy lehetőség, aminek hatékonyságát kutatások is bizonyítják, de van aki ennek ellenére is ódzkodik tőle. Ez esetben megint csak azt tudom mondani, hogy a vérkép alapján egyeztess a nőgyógyásszal, hogy milyen étrendkiegészítők, vitaminok, ásványianyagok szedését javasolja, 

5. Hányingerem volt utána. Leváltsam másikra?

Nekem is az volt egy hétig, aztán megszokta a szervezetem, viszont jogos, hogy idő kellett neki, hisz én eddig semmi ilyet nem szedtem, most meg van, amit dupla dózisban viszek be. Szóval azt javaslom, várj egy picit, figyeld, de persze ne non-stop arra koncentrálj, nehogy pszichésen idézd elő a hányingert. Tegyél, vegyél napközben ahogy szoktál, aztán majd meglátod, hogy volt-e tünet. A másik, ami pedig szintén fontos, hogy étkezés után vedd be közvetlenül, ezt én elrontottam, aztán ahogy átálltam, egyből minden jó volt. :) Ha ezután sem érzed tőle jól magad, akkor érdemes leváltani, de a legjobb, ha kiderül, hogy miért nem volt jó az adott termék. 

6. Kell előtte vérvétel?

Egy teljes vérkép megcsinálására mindenképp szükség van a fogantatás előtt, ezt ugye már többször is említettem. A vitamin miatt külön nem szükséges, csak ha a 4-es pont miatt vacilálsz a választáson. 

7. Magzatvédő vitaminon kívül mit szedjek még?

Ahogy írtam is ez egyénfüggő, egyeztess az orvosoddal a megkapott vérképed alapján, hogy mire van szükséged. 

8. Kiváltja a helyes táplálkozást?

Mint minden multivitamin, ez is táplálékkiegészítő, így természetesen az egészséges, vegyes étrendet nem pótolja. A helyes táplálkozásról is olvashattál már a blogon korábban, ezen a linken.

9. Miért nem elég akkor szedni, mikor már tudom, hogy kismama vagyok?

Dr. Czeizel Endre is megmondta annak idején, hogy az első 15 napban lezárul az egyik legkritikusabb fejlődési időszak. Kvázi, amikor már megtudod, hogy terhes vagy, már túlvagy ezen az időszakon és nem tudod megelőzni az esetleges probléma, rendellenesség kialakulását, ezért is fontos, hogy időben, már a fogantatás előtt használd.

10. Kell a páromnak is szednie?

Nem szükséges, a lényeg, hogy ő is étkezzen egészségesen és kövessétek együtt az egészséges életmódot. A fő lényeg az, hogy a Te szervezeted és a méhed készen álljon a baba befogadására! 

További jó készülődést kívánok mindenkinek!

Ha van még kérdés, akkor írd meg kommentben, ha pedig tetszett a cikk, akkor nyomj egy LIKE-ot, hogy máshoz is eljussanak a hasznos válaszok, tanácsok.

Köszönöm, hogy itt vagy velem és együtt készülünk erre a csodás időszakra! 

FRK

A bejegyzés trackback címe:

https://elokeszules.blog.hu/api/trackback/id/tr9814149335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása