- tegyél meg mindent érte -

ElőkéSzülés

ElőkéSzülés

Napi 3-5 kávé? Le kell tenned, ha nem jön a baba!

2018. február 05. - FRK

Jóóó reggelt! Ahogy tegnap ígértem Nektek az ElőkéSzülés Facebook oldalán, ma olvashattok a kávézásról és leginkább arról, hogy ez miként hat a megtermékenyülésre. Elsőként azt emelném ki, hogy meddő pároknak javasolt a teljes elhagyása erre az időszakra. És ekkor jönnek a kérdések: "Ha kiváltom az espressot latte-val az jó?", Ha csak reggel iszom egy kis bögrével?". Ha magadra ismertél, akkor pláne olvasd tovább. 

reggeli_rutin.jpg

Kis adag vagy nagy adag...egyre megy. Ha magamból indulok ki, én szinte mindennel úgy vagyok, hogy vagy fogyasztom vagy nem. Nálam nincs mérték, ezért inkább nem is teszem. Hozzátenném, hogy most a heti 3 koffeinmentes kávéról beszélek. :D Volt egy kávézósabb korszakom, de rászoktam és napi 1 latte lett belőle, utána sokszor úgy bepörögtem tőle, hogy nem tett jót és belezavart a ciklusomba is, ráadásul felerősítette a PMS tüneteit. Ezt azért írom le, mert lehet Neked is van ilyen problémád, csak eddig nem is gondoltál rá, hogy ettől lehet. Úgyhogy ez már egy újabb nyomós indok lehet arra, hogy a fogantatás előtt már ne igyál kávét. Szerintem az a legjobb, hogy ha a ciklusod a lehető legjobb, hisz így tudod a leginkább, hogy mikorra várható a havi ovulációd, de erről korábban olvastál már gondolom itt az oldalamon. :) Visszatérve a koffein nem tesz jót, ha babát szeretnétek, se energiaital, se kávé formájában. Hallottam mostanság, hogy van, aki napi 3-5 espressot megiszik.

kave.jpg

Kikerekedett a szemem...belegondolt abba, hogy mit szól ehhez a szíve? Illetve, ha a szervezet folyamatosan pörgetve van, azáltal, hogy nem kapja meg a megszokott adagját, hirtelen azt se tudja, hogy miből merítsen energiát. Én azt szoktam erre mondani, amit edzőként jó pár évvel ezelőtt is megtapasztaltam már, hogy egy frissen facsart gyümölcslé a legjobb energiabomba reggelizés után. A méregtelenítés ideje alatt szintén nem fogyasztok kávét, hiszen akkor szintén nem érném el a célom. Természetesen nem azt mondom, hogy egyik napról a másikra tedd le. Most egy kicsit megkönnyebbültél, igaz? :) A fokozatosság itt, is, mint az élet minden területén, fontos! Ha viszont az a típus vagy, akinél elhatározás kérdése és nem akar fokozatosságot, akkor számolj azzal, hogy lesz egy-két apróbb mellékhatás, mint pl.: fejfájás.

A koffeinről tudnod kell azonban, hogy pontosan miért nem javasolt, íme pár példa:

  • az ereket összehúzza, ezáltal lassabban áramlik a vér, 
  • kutatások alátámasztják, hogy nehezebb a teherbe esés,
  • a petefészekben lassítja, esetenként meggátolja az izmok összehúzódását, ezáltal nehezen jut el a petesejt a petevezetékbe.

Hozzátenném, hogy a fekete-és a zöldtea is ide sorolandó. Számos kutatás bebizonyította már, hogy a petesejt mozgásáért az izomzat felelős. Ha nem húzódik össze rendesen, akkor a petesejt nem mozdul el a helyéről és ezáltal hiábavaló a próbálkozás. Én azt javaslom, hogy tegyél meg mindent azért, hogy sikeres legyen a fogantatás! Nem örökre kell felhagyni a kávézási szokásokkal...;)

Neked erről mi a véleményed?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://elokeszules.blog.hu/api/trackback/id/tr10013634874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása