- tegyél meg mindent érte -

ElőkéSzülés

ElőkéSzülés

#Bucketlist

Avagy a célkitűzések ereje...

2018. április 11. - FRK

Hatalmas divatja van már több éve a bakancslista összeírásának. Az egyik legkeresettebb hashtag Instagramon a #bucketlist, nem véletlen. Éreztétek már úgy, hogy a fogantatás előtti időszakban ki kell élni magatokat? Vagy most is ezt érzitek?

Vessézük ki ezt a témát egy kicsit bővebben is:

bucketlist.jpg

A bakancslista összeállítása roppant egyszerű, csak 3 dolog kell hozzá: toll, papír, fantázia.

Na de a megvalósítás, az mindig egy nagy kérdés, csak úgy, mint a szilveszter éjjele után kötött fogadalmak. Emlékszem, mikor megismertem a férjemet, pár nap alatt egy nagyon fontos, életutamat meghatározó döntést kellett meghoznom. Éreztem, hogy Ő az, hogy Ő a nagy Ő! Előtte viszonylag kötöttségek nélküli, laza életem volt és már több, mint fél éve nem volt kapcsolatom. Viszont éreztem, hogy ha ebbe én most belemegyek, akkor ez nem egy 2 hetes kapcsolat lesz. Ez kicsit olyan, mint az, mikor eldöntöd: Mostantól készen állok arra, hogy igazán nővé érjek és Anyává váljak. Nem bántam meg és soha nem csinálnék vissza semmit, megtaláltam a másik felem és hiszem/tudom, hogy a gyermekünk megszületése is egy ilyen csoda lesz az életünkben.

Hogy a mai Facebookos idézettel éljek:

"Gyereket akarni igen nagy elhatározás. Ilyenkor dönt úgy az ember, hogy élete végéig a testén kívül dobogjon a szíve." (Elizabeth Stone)

20590664_10214026802327990_1010557804_o.jpg

Persze, hogy izgulunk, ahogy a csoportban is beszéltünk ma erről, de ez kell, ez az adrenalin része annak, hogy Anyává érjünk, hogy felébredjen bennünk az ösztön, ami ott van minden nőben. Van, aki sajnos elnyomja magában és van, akinek az életkörülményei olyanok, hogy el kell nyomnia magában, de mindenkiben ott lakozik az ősi, anyai ösztön. Lehet egy gyermek mosolya, lehet egy barátnőtől látott örömhír vagy egy film lesz az, ami elindítja benned, de pont ettől csodálatos a Nő. Én büszke vagyok arra, hogy Nő lehetek, egy olyan csodát élhetünk át a fogantatáskor, a 9 hónap alatt és a szüléskor, amiből a férfiak kimaradnak. Utána pedig, ahogy egy új családdá váltok és gyönyörködtök a babában, aki belőletek lett, az egy fantasztikus érzés. Heti szinten vagyok kismamák társaságában a tanulás miatt és elképesztő, hogy milyen jó érzés köztük lenni. Tisztelem őket és ők is egymást, egy teljesen más dimenzióban van olyankor a nő és a teste, azáltal, hogy a magzat fejlődik a pociban. Smink nélkül látom őket és így is gyönyörűek, mert megszépíti őket a másállapot, a várandós lét.

pregnant-women.png

Az előkészülés, az izgalom felfokozza bennünk azokat a dolgokat, amiket hiányként élünk meg és sokszor ilyenkor gyorsan be akarjuk pótolni azt, ami eddig valamilyen okból elmaradt. Ezért is kezdtem el a férjem megismerésével a történetet, mert anno 2-3 év együttélés után mindenki azt kérdezte: "Nem unod?", "Gondold át jól, mert még nem élted ki magad igazán!" Akkor lettem 19 és én nem igazán értettem ezeket a kérdéseket. Miért kéne kiélnem magam? Az miért kötelező? Azon minden nőnek, embernek át kell esnie? Ha megkapok tőle mindent, amire szükségem van, akkor miért keressem másik férfiak társaságát? Szerintem nem attól lesz valakinek az élete extra jó és teljes, ha sok emberrel kipróbálja a szexet és aztán meg keresi önmagát, mert nem tud megmaradni egy komoly párkapcsolatban, mert az nem módi, abban alkalmazkodni kell a másikhoz. Valahogy mindig úgy fogtam fel, hogy őt választottam és ha haragudtam rá valamiért, ami ritkán volt szerencsére, akkor a megoldást kerestem és nem másik partner után kutattam. Lehet fura lesz olvasnod, de elfogadtam őt, mint egy családtagot, akit tudom, hogy nem tehetek ki az utcára, hogy akkor ennyi volt, viszlát. Persze szerettem és nem tragikus veszekedésekre gondolok, de mentünk már át bőven nehézségeken és utána még inkább összekovácsolódtunk, megerősödött a kapcsolatunk. Drága Nagymamám annak idején úgy tudta mondani, hogy: "Vigyázzatok egymásra Drága Angyalom!", hogy a mai napig hallom a hangját és szinte viaszpecséttel rányomta ezt az érzést a szívemre. Érződik rajtam, hogy ma van a költészet napja. :) Olvastam ma sok verset és ilyenkor kissé más stílusban írok. Szóval visszatérve a bakancslistára, nem kell rágörcsölni. Nem attól lesz minden kerek, ha egyfolytában kipipálhatod a legextrémebb elképezeléseket. A legfontosabb az, hogy átgondoljátok mi fog megváltozni a baba megszületése után, mert, ha tudatosan arra koncentráltok és azokat az élményeket gyűjtitek be, akkor tudjátok igazán elkerülni a hiányérzetet. Ennek margójára mondhatnám azt is, hogy élvezzétek ki egymást és aludjatok sokat. :D Az Instagram görgetése alatt csak csóváltuk a fejünket, hogy mennyire elrugaszkodtak az emberek a szép céloktól. Mennyire csak az vezérli a többséget, hogy menőzzön. Szomorú ezt látni! Tényleg csak a legdrágább, a legmenőbb, a luxus nyaralások, a kifelé sokkal többnek láttató élet az, ami boldoggá tesz?

Nekünk is lett egy bakancslistánk a fogantatás előtti időszakra, kialakult bennünk. Jó is az, ha vannak célok, hisz ezek mozgatnak, ezek is motiválnak a mindennapokban, színesítik az életet azáltal, hogy ezt az utat járjuk, majd aztán persze a beteljesedése is egy újabb csodás élmény, nem csak az oda vezető út. Beköszöntött a tavasz és vele együtt az újratervezés is. Elkezdtük sorolni a férjemmel, hogy mit élnénk át még a 9 hónap előtt, még utoljára úgy igazán kettesben. DE, és itt jön a fő lényeg, NEM ELÉRHETETLEN CÉLOKAT TŰZTÜNK KI! Nem attól lesz szép az élet, hogy elutazol a tengerpartra és szelfizel egy disznóval, sem nem attól, hogy egy óriás hintán a mélybe ereszkedve sikítasz és az elindulás pillanatában veszi a kamera, ahogy látszik az arcodon, hogy már most megbántad, hogy ilyen baromságra rávettek a barátnőid.

pig.jpg

Ezek többnyire csak mesterkélt vágyak, olyan, ami divat, amire az ember elkölt egy csomó pénzt, de alapból soha ki se pattant volna a fejéből, hogy vágyik ilyen élményre. Ragadd meg a tollad és írj kútfőből egy listát, hogy mi az, AMIRE IGAZÁN VÁGYTOK még a baba megérkezése előtt! 

Mi inkább úgy döntöttünk maradunk a földön, nem rugaszkodunk el és teljesíthető, értelmes célokat tűztünk ki, de leginkább azt, hogy eltöltsük egymással addig a lehető legtöbb minőségi időt. 

Nektek van bakancslistátok? Osszátok meg velünk itt kommentben! ;) 

A bejegyzés trackback címe:

https://elokeszules.blog.hu/api/trackback/id/tr3013826866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása